Németh Franciska mindössze 18 éves volt, mikor az egész ország megismerhette a képernyőről. Ma már boldog anyuka, saját vállalkozást vezet, sőt, egy darabig modellkedett is. Már gyermekkorától kezdve vonzotta a gyógyítás, a segíteni akarás, minden érdekelte, ami a traumatológiával, illetve a sérülések ellátásával, rehabilitációjával kapcsolatos. Egy hosszabb szakmai kitérő után aztán utat engedett ennek az érdeklődésének, visszaült az iskolapadba és ápolóként kezdett el dolgozni a János Kórház gyermektraumatológiáján, majd úgy döntött, diplomát is szerez ápolásból.
Mint mondja, az egészségügyben végzett munka komoly kihívásokat tartogat, de rengeteg olyan tapasztalatot szerzett más területekről, amivel megoldásokat tud hozni a különböző problémákra. A legnagyobb motivációt számára pedig az adja, ha minél több embernek segíthet. És mivel az egészségmegőrzésnek talán soha nem volt még ekkora a tétje, mint most, a sürgősségi ellátás izgalmai után az életmódorvostan és a prevenció kerül majd a fő fókuszba.
Önmagán és szakmai munkája során is tapasztalja, hogy nekünk, nőknek, milyen hatalmas mentális kihívásokkal kell megküzdenünk nap mint nap, és az elmúlt években azt is megtanultuk, hogy bármikor jöhet egy világjárvány. Elengedhetetlennek tartja annak hangsúlyozását, hogy tudatosabban kell foglalkoznunk az egészségünkkel és prioritásként kell kezelnünk a testi-lelki jóllétünket. Mert ha ez megvalósul, annak előnyeit rövid- és hosszútávon is megtapasztalhatjuk.
Ismerjétek meg, hogyan találtunk egymásra, és milyen értékeket szeretnénk képviselni együtt a női egészséggel kapcsolatban!
Eddigi munkásságodat nyomon követve, számunkra nem volt kérdés, hogy mindenképpen szeretnénk Veled közösen dolgozni a trisensive® márka kapcsán. Hogy érezted magad, amikor felkértünk arra, hogy márkanagyköveteként segíts eljuttatni az értékeinket és üzeneteinket nagyobb célközönség felé?
Érdekes, mert korábban találkoztam a termékkel, mint ahogy megkaptam a felkérést, és az első pillanattól nagyon érdekelt, hiszen ahogy említettem, évek óta foglalkoztam a cikluszszinkron életmódban rejlő lehetőségekkel és a női lét kihívásaival.
Nem jellemző, hogy influencerként kiállok különböző márkák mellett, az öncélú szereplés nagyon távol áll tőlem. Miután leültünk beszélgetni és még jobban megismertem a trisensive®-et, nem volt kérdés, hogy szívesen veszek részt ebben az együttműködésben.
Mi motivált arra, hogy elfogadd a felkérést és elvállald ezt a szerepet?
Úgy érzem, hogy nagyon fontos üzenetek tudnak eljutni általam a nőkhöz, és ez valóban motivál. Azt tapasztalom, hogy számít a mondanivalóm, adnak a véleményemre – ez megtisztelő. Elképesztő visszajelzéseket kapok, mióta dedikáltan foglalkozom a női egészséggel a közösségi média felületeimen: ez a téma bizony még mindig tabu. Legtöbbször azt mondják, hálásak azért, hogy valaki olyan dolgokról beszél, amire ők is kíváncsiak, de nekik nem lenne bátorságuk szóba hozni ezeket. Úgy látom, hogy ez az együttműködés már most többeknek segített, és ez nagyon jó érzés.
Kiemelten fontos számodra a női egészséggel kapcsolatos edukáció. Miért került a munkád során pont ez a fő fókuszba?
Gyerekként elég fiús voltam, de végül nagyon “tipikus” nő lett belőlem. Nem hiszem, hogy kereket cserélnék, ha defektje lenne az autómnak, de a legnagyobb örömmel gondoskodom másokról, csak hogy példát is említsek. Így talán az sem meglepő, hogy régóta figyelem a női test működésének különlegességeit, és hosszú évek óta alkalmazkodom is ezekhez. A ciklusszinkron életmód ösztönösen jött számomra, az utóbbi időben pedig már tudatosan is sokat foglalkoztam vele. Nőtársaim többségén azonban sajnos nem ezt látom, azt viszont igen, hogy milyen sok nehézséget okoz, ha valaki folyamatosan le akarja győzni a hormonok természetes hullámzását. A nők még nem elég egészségtudatosak, sok dolgunk van ezen a területen!
Említetted, hogy évek óta foglalkozol a cikluszszinkron életmódban rejlő lehetőségekkel. Abban, hogy ezt egy ideje már tudatosan is alkalmazod, milyen személyes tapasztalat motivál?
Ahogy már említettem, én sok szempontból tipikus nő vagyok. Emellett anyuka, vállalkozó és persze ápoló is, akinek tervei és céljai vannak. Ez sokak szemében kimeríti a “szupernőség” fogalmát. Pedig amiről ki merem jelenteni, hogy szuperjól csinálom az inkább az, hogy amellett, hogy másokról gondoskodom, magamra is igyekszem figyelni. Ha elhanyagolom a saját szükségleteimet, akkor előbb-utóbb másokra nem marad energiám. Arról nem beszélve, hogy hosszú távon az egészségünk megőrzésével élhetünk harmóniában. Kevéssé ismert tény, hogy négy lánytestvérem van és a családunk jelenleg is több tizenéves ifjú hölggyel büszkélkedhet, így elég sok közvetlen tapasztalattal rendelkezem például arról, hogy a ciklus hullámzása mi mindennel jár a hétköznapokban, és hogy a fiatal korosztály mennyire hiányos ismeretekkel rendelkezik a teste, lelke működéséről.
Márkanagykövetként mit tartasz fontosnak hangsúlyozni, különösen a nők egészségével és egészségtudatosságával kapcsolatban?
Egészségtudatos életmódot folytatva számos betegség megelőzhető, valamint sokkal teljesebb és boldogabb életet élhetünk. Az egyik fontos üzenet tehát a megelőzés! Ebben az évente egyszer esedékes nőgyógyászati szűrővizsgálatnak és a mell havonta elvégzendő önvizsgálatának kiemelt jelentősége van. A másik üzenet, amit fontosnak tartok, hogy nőnek lenni jó! Ezt éljük meg, élvezzük! Ha így teszünk, a ciklusszinkron életmódra magától értetődően igényünk lesz.
A trisensive® által képviselt értékek, mondanivaló ezek szerint találkozik a személyes elképzeléseiddel is. Te hogy látod, hogyan éljük meg jól a nőiességünket?
Semmi jóra nem vezet, ha agyonhajtjuk magunkat. Nemrég forgattuk a trisensive® reklámfilmjét, ahol azt járjuk körbe, hogy mit is csinál egy szupernő? Szerintünk nagyon odafigyel saját magára, a teste jelzéseire! Ha arra van szüksége, akkor lelkiismeretfurdalás nélkül pihen, tudatosan oldja a stresszt, ápolja az értékes emberi kapcsolatait. És persze a ciklusa legjobb napjain sportol, pörög, hegyeket mozgat meg, ha ahhoz van kedve. Ezek számomra nagyon értékes gondolatok, ezért is vittem ezeket a filmforgatást megelőző brainstormingra, a csapatunk pedig egy emberként állt az ötlet mellé. Sokat jelent nekem, hogy ennyire egy nyelvet beszélünk.
Mi a véleményed a trisensive® márkáról és magáról a termékkoncepcióról? Hogyan tudod azokat a személyes értékeiddel és céljaiddal összekapcsolni?
Őszinte csodálattal tekintek az aprólékos és precíz kivitelezésre. Számomra kifejezetten fontos egy vitamin esetében, hogy pontosan milyen összetevőket tartalmaz, és megnyugtató volt látni, hogy ezen a területen nem kell kompromisszumot kötnöm. Az elköteleződésemet pedig talán a legjobban az magyarázza, hogy egy olyan témával talált meg a márka, ami számomra évek óta kifejezetten fontos, valamint szakmai terveim között is kiemelt szerepet kap. A trisensive® maximalista, és elkötelezett a jó ügyek mellett – azt hiszem, ezt én is elmondhatom magamról.
Mesélj egy kicsit arról, hogy a kezdeti közös tervezést milyen projektek, kampányok és kezdeményezések követik majd.
Hosszútávú együttműködést tervezünk, ezért alaposan körbejártuk, melyek azok a területek, ahol komfortosan kommunikálhatok, és milyen helyzetekben tudok hitelesen megjelenni nagykövetként.
Erőteljes kommunikációt tervezünk a social mediában, de fizikai rendezvényeken is szeretnénk ott lenni. Rendszeresen részt fogunk venni egészségügyi szakmai kongresszusokon, fórumokon, kerekasztalbeszélgetéseken, és szeretnénk, ha például podcastekben is szó esne a kiemelt témáinkról.
Hosszútávú célunk egy olyan kampány megvalósítása, ami a női egészséggel foglalkozik már egészen fiatal kortól, ciklusszinkron fókusszal. Még dolgozunk azon, hogy ennek a kampánynak pontosan milyen részei, szakaszai lesznek, milyen csatornákon kommunikálunk majd, de azt már most látjuk, hogy akkor számíthatunk jó eredményekre, ha a fiatalabb korosztályt is el tudjuk érni az üzeneteinkkel.
Hogyan látod a szerepedet abban, hogy inspirálj és ösztönözz más nőket az egészségükkel kapcsolatos tudatosság és öngondoskodás terén?
Többen követnek és kapcsolódnak hozzám az egészségüggyel kapcsolatos tevékenységemből adódóan, és a gyermekellátásban eltöltött évek alatt is nagyon sok szülővel találkoztam, akikkel kapcsolatban maradtunk különböző online felületeken. Több platformon heti rendszerességgel találnak meg ismerősök, anyukák-apukák és kérnek segítséget különböző egészséggel, egészségüggyel kapcsolatos kérdésekben. Általában azokra a tartalmakra is nyitottak, amit közzéteszek. Úgy látom, hogy a női egészség témájában az eddig megosztott üzeneteim kifejezetten nagy aktivitást váltottak ki, hiszen ez egy olyan kérdés, amiről sokan még most sem mernek, vagy csak nem szoktak beszélni. Szerencsés, ha ezeket a témákat behozzuk a közösségi média tereibe is, és ha én lehetek az egyik olyan személy, akitől ezt jól fogadják a felhasználók, annak nagyon örülök.